Слушане и разбиране

От една страна сугестопедичното обучение създава среда, така че обучаемият да се потопи в изучавания език и срещайки определени изрази в различни контексти, да постигне разбиране за значението и употребата им. От друга страна, за разлика от много съвременни методи, преводът не е изключен, напротив, активно се използват всички знания и ресурси на личността.

Уникално преживяване при обучението по този метод е тъй нареченият концертен сеанс, активен и пасивен. По време на активния концертен сеанс преподавателят чете с особена интонация на фона на класическа музика, а курсистите следят текста и превода на този текст. Това подобрява чуваемостта и разбирането многократно в сравнение с другите методи.

Четене и разбиране

Активният концертен сеанс въвежда курсистите в голям обем материал, многократно увеличен, още от първия ден. Чрез следенето на текста по време на сеанса и в последващите разработки, бързо и естествено се развива умението за четене и разбиране. Хора, които до началото на курса не са имали досег с новия език и не познават графичната система (гръцки напр.), в края на първата седмица вече четат без затруднение.

Говорене

Сугестопедичните курсове са насочени към комуникативните умения. Практиката доказва, че това е най-добрият метод за преодоляване на страха от грешка, падане на комуникативната бариера и изграждане на увереност при общуването.

Писане

На начално ниво писането не е приоритет, защото методът следва естествения ход на проговарящото дете. Писане се въвежда системно на второ сугестопедично ниво (А2 – В1 на европейската рамка), след като вече са добре усвоени слушането, четенето и разбирането и включва както форматни, така и креативни задачи.

Имате ли въпроси?
Свържете се с нас